Η έννοια του φύλου: Μια κριτική γενεαλογία

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΝΕΛΑΚΗΣ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ)

Η εισήγηση παρουσιάζει μια γενεαλογία των ιδεών για την έννοια του φύλου όπως αναπτύχθηκαν μέσα από πολλαπλές φεμινιστικές προσεγγίσεις, κυρίως εντός του αγγλοσαξονικού χώρου. Με αναφορές σε ένα μεγάλο εύρος σχετικών κειμένων, από τις πρώιμες επεξεργασίες της Simone de Beauvoir μέχρι τις σύγχρονες θεωρίες της Judith Butler περί επιτελεστικότητας (performativity) του φύλου, η εισήγηση εστιάζει σε δυο ‘τομές’ ή μεταβάσεις στην εξέλιξη των ιδεών για το εν λόγω θέμα. διαβάστε περισσότερα

φύλο γενεαλογία

Ετεροσεξισμός και λεσβοφοβία

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΒΛΑΜΗ (ΑΚΤΙΒΙΣΤΡΙΑ)

Η αυτονόητη ετεροφυλοφιλία, η ετεροσεξουαλικότητα και πως μας επηρεάζουν οι αναπαραστάσεις τες. Η επικράτηση του ανδρικού έναντι του γυναικείου και πως αυτό επηρεάζει τις και τους ΛεΠΑΤ. Η διαμόρφωση ρόλων μέσα από την ταυτότητα του βιολογικού και κοινωνικού φύλου και πως αυτό οδηγεί σε φοβία τόσο την κοινωνία όσο και εμάς τις ίδιες και τους ίδιους. Η αποδόμηση ξεκινά από την πολιτικοποίηση της σεξουαλικότητας μας

λεσβοφοβία

Φύλο, transgender και παρεμβάσεις στο σώμα

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΑ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΥ (QUEER ΑΚΤΙΒΙΣΤΡΙΑ)

Η ουσιοκρατική άποψη "είσαι ό,τι γεννήθηκες, άντρας ή γυναίκα και τέλος" δυσκολεύει τη ζωή όχι μόνο των τρανς ατόμων αλλά και οποιουδήποτε δεν έχει απαραίτητα όρεξη να υπακούσει σε κάθε κανόνα αρρενωπότητας ή θηλυκότητας. Ουσιοκρατία θεωρούμε την ιδέα ότι υπάρχουν κάποιες αόρατες "ουσίες" που κάνουν τα πράγματα αυτό που είναι. Είναι αυτό που δυσκολεύει κάποιον να δεχτεί ότι ένας άντρας μπορεί να είναι άντρας αν δεν είναι στρέιτ, ή ότι μια μαύρη γυναίκα είναι ισότιμη με μια λευκή, ή ότι ένα τρανς αγόρι είναι εξίσου αγόρι και όχι "βιολογικό κορίτσι που πήρε τεστοστερόνη".

transgender

Κυριαρχία και σεξουαλικότητα

ΣΩΤΗΡΗΣ ΛΥΚΟΥΡΓΙΩΤΗΣ (ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ)

Η κυρίαρχη σεξουαλική νόρμα σε κάθε εποχή αποτελεί ένα από τους βασικούς θεσμούς της κοινωνίας. Ο έλεγχος της κυριαρχίας πάνω στη σεξουαλικότητα των ανθρώπων χαρακτηρίζει διαχρονικά το πόσο ολοκληρωτικό είναι ένα καθεστώς. Από τα κινήματα της σεξουαλικής απελευθέρωσης των 60s έως και τα σημερινά κινήματα απελευθέρωσης της ομοφυλόφιλης επιθυμίας τα ζητήματα του φύλου και της σεξουαλικότητας αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του κινήματος αντισυστημικής ανατροπής. Ο αγώνας για την κοινωνική απελευθέρωση περνά και μέσα από τον αγώνα για απελευθέρωση της ερωτικής επιθυμίας.

κυριαρχία

στην Πάτρα ...

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕΡΔΙΚΗΣ (gaypatras.gr)

-Πότε και πως γεννήθηκε το site. Μία ιστορική αναδρομή για το πως ξεκίνησε και τι προβλήματα συνάντησε. -Στατιστικά στοιχεία των μελών. Πόσοι είμαστε. Πως επικοινωνούμε. Τι feedback παίρνουμε από νέα μέλη. -Που είναι οι λεσβίες. Γιατί έχουμε τόσα λίγα μέλη και γιατί δεν συμμετέχουν και εκείνες στους στόχους μας. -Ο ρόλος του σχολείου. Πόσο σκληρός είναι και πόσα ψυχολογικά προβλήματα δημιουργούν. Πόσο διαφορετικά θα ήταν αν το σχολείο επέτρεπε το μάθημα της ανοιχτόμυαλης σεξουαλικής αγωγής. διαβάστε περισσότερα

Πάτρα
-Πότε και πως γεννήθηκε το site. Μία ιστορική αναδρομή για το πως ξεκίνησε και τι προβλήματα συνάντησε.
-Στατιστικά στοιχεία των μελών. Πόσοι είμαστε. Πως επικοινωνούμε. Τι feedback παίρνουμε από νέα μέλη.
-Που είναι οι λεσβίες. Γιατί έχουμε τόσα λίγα μέλη και γιατί δεν συμμετέχουν και εκείνες στους στόχους μας.
-Ο ρόλος του σχολείου. Πόσο σκληρός είναι και πόσα ψυχολογικά προβλήματα δημιουργούν. Πόσο διαφορετικά θα ήταν αν το σχολείο επέτρεπε το μάθημα της ανοιχτόμυαλης σεξουαλικής αγωγής.
-Το πρόβλημα και η εσωτερίκευση της ομοφυλοφοβίας. Πόσο έχουμε περιθωριοποιήσει τους εαυτούς μας και κρυβόμαστε για να μην εκτεθούμε σε αυτή τη "κακή κοινωνία".
-Η περιθωριοποίηση και εμείς. Και πόσο πολύ έχουμε περιθωριοποιήσει εμείς τους ίδιους ανθρώπους με τα ίδια προβλήματα.
-Η βιολογία. Η γνώση. Η προσπάθεια κατανόησης από που προερχόμαστε εμείς οι ομοφυλόφιλοι. Και πως το forum μας εξυπηρετεί σαν μέσο πληροφόρησης για πολλούς από εμάς.
-Patrasgay και δράσεις. Τι σχεδιάζουμε για το μέλλον σαν ομάδα. Τι ονειρευόμαστε για το μέλλον σαν ομάδα του gypatras.gr και για την πόλη της Πάτρας.
-Στόχος η αυτοκατάργηση του. Και τελικός προορισμός να ζούμε σε μία κοινωνία χωρίς διακρίσεις και σαν ισότιμα μέλη.